اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۲۸۶۵

نشست گفت‌گوهای پارلمانی ایران، روسیه و ترکیه اوایل 2020 برگزار می‌شود

نشست گفت‌گوهای پارلمانی ایران، روسیه و ترکیه اوایل 2020 برگزار می‌شود
یک عضو ارشد مجلس اعلای روسیه از برگزاری نشست بعدی گفت‌وگوهای پارلمانی ایران، روسیه و ترکیه در اوایل سال آینده میلادی خبر داد.
۱۷:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
وانانیوز|

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته روابط خارجی مجلس اعلای روسیه امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که ایران، روسیه و ترکیه اوایل سال آینده (میلادی) در آنکارار نشستی سه‌جانبه برای انجام گفت‌وگوهای پارلمانی برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما به همراه ایران و ترکیه توافق کرده‌ایم که به‌طور منظم نشست‌های سه‌جانبه‌ای را بین کمیته‌های روابط خارجی پارلمان‌های سه کشور برگزار کنیم. این گفت‌وگوها آخرین بار اواخر بهار در مسکو انجام شد. نشست بعدی نیز قرار است اوایل سال آینده (میلادی) در شهر آنکارا برگزار شود.

این قانونگذار روس افزود: ما به سهم خود روی تاریخ برگزاری نشست توافق کرده‌ایم اما هنوز منتظر طرف ایرانی هستیم تا این تاریخ را تائید کند.

به گفته کنستانتین کاساچوف، تهران تائید کرده است که میزبان سومین نشست در نیمه دوم سال 2020 خواهد بود.

وی همچنین گفت: سپس دوباره نوبت روسیه است که میزبان باشد. بنابراین ما سازوکاری برای برگزاری نشست مشترک سه‌جانبه میان کمیته‌های روابط خارجی پارلمان‌های ایران، روسیه و ترکیه هر شش ماه یک بار (سالی دو بار) داریم.

این سه کشور پیش از این در یک همکاری سه‌جانبه برای حل بحران سوریه تلاش کرده‌ و اکنون ضامن اجرای آتش بس در این کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: روسیه ایران ترکیه
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین